Polimoda – Linda Loppa tehetségei

Lehet-e a művészetet tanítani? Lehet-e a művészetet tanulni? A művészetoktatás szkepticizmusának állandó kérdései ezek, amik megkerülhetetlenül az akadémikus rendszer működésének instabil kereteire mutatnak rá. A válasz egyszerű: nem lehet, de… Alkalmanként összeadódhat a tehetség ereje egy innovatív szemléletű mester iránymutatásával, létrehozva egy olyan nevelési módszert, amiben nem a hierarchikus rend dominál, hanem az együttgondolkodás szabadon áramló, inspiratív modellje. Ilyenkor szokás azt mondani: korszakalkotó.

A firenzei székhelyű, 1986-ban alapított Polimoda International Institute of Fashion Design & Marketing intézménye is hasonló művészeti besorolásra pályázhat, amire Linda Loppa igazgatói pozíciója az elsődleges garancia. Az antwerpeni születésű Loppa 40 évnyi divattapasztalatával segíti a Polimoda hallgatóit, mely tapasztalatok között a legfontosabbak talán a Royal Academy of Antwerp divatszakának élén 1982 és 2007 között eltöltött évek, illetve az, hogy segédkezett a divattörténelmet író Antwerp Six csoport megalakulásában.

A Polimoda az IFFTI (International Foundation of Fashion Technology Institutes) tagjaként, illetve a Fashion Institute of Technology from the State University of New York intézményével együttműködve állandó fúzióban áll a divat rendszerének folyamatos változásaival. Loppa szerint a sikeres akadémikus program képes lefedni a divat üzleti szempontjainak komplexitását:

A good fashion school should offer its students the technique to develop a personal opinion based on knowledge, and an open mind-set and intuition will help develop an interesting career.”

Having accompanied them in their personal growth and guided them in the search for their own path, now finally, we are ready to introduce them to the public thanks to this new project, which goes to complete what was already begun by the Polimoda Magazine, the online platform for dialogue and exchange, aimed at giving voice to the ideas of our former and present students”.

A Poliomdatalent projekt az évente megrendezett kiállítások mellett egy online reprezentációs felületet is biztosít a hallgatók számára, amelyre hasznos információkat tölthetnek fel a portfóliójuktól kezdve egészen a velük kapcsolatos publikációkig.

A Polimoda pályakezdői közül mutatok most pár olyan tehetséget, akiket érdemes figyelemmel kísérni a jövőben!

YOJIRO KAKE

A japán gyökerekkel rendelkező Yojiro Kake három évet töltött a férfi és a női divattervezés technikai alapjainak elsajátításával az Ueda Yasuko school of Fashion in Osaka intézményében, majd Európába merészkedett a Polimoda firenzei falai közé, hogy tovább bővítse a japán ismeretekből táplálkozó szaktudását.

Saját néven futó márkáját 2002-ben hozta létre, melyre a formák és az anyagok kombinálása, a minimalista jegyek és az avantgárd cutting technique elemeinek játéka, illetve a japán és az európai stílushatások összhangja jellemző.

 

GIANFRANCO VILLEGAS

A Polimoda 2013-as évfolyamán végzett Gianfranco Villegas ‘Self Made‘ brandjét olasz és filippínói származásának kulturális hatásai formálják. A tervező luxusanyagokat kombinál ritka, kézzel készített, Fülöp-szigeteki szövetekkel. Férfikollekcióit egyfajta hibrid esztétika jellemzi; izgalmas találkozása az olasz eleganciának és a filippínói urbánus, ghetto életérzésnek, amelyből egy tradicionális, mégis innovatív gentleman képe áll össze.

MARIA POPADNICENKO

A litván tervező ‘Late Ghotic‘ diplomamunkájának inspirációs forrásaként Rogier van der Weyden németalföldi festő a késő gótika és a kora reneszánsz átmeneti korszakának portréit, valamint Zaha Hadid iraki építész Innsbruckban található hi-tech sífelvonó állomásait jelölte meg.

A kollekció futurisztikus, fémes csillogású, hideg elemei erőszakosan szúrják át a lágy esésű, tört színű anyagokat, s e mesterséges részletek egyfajta védelmi funkcióval vértezik fel Maria Popadnicenko nőalakjait.

BARBARA SANCHEZ KANE

A 2014-ben végzett fiatal designer ‘Catch as a Catch can’ című diplomakollekciójában mexikói örökséggel idézi meg Platón és Arisztophanész eszmecseréjét a valaha androgün emberekről, akiket Zeusz vágott ketté, hogy félemberként keressék párjukat. A filozofikus forrást a Lucha Libre, a mexikói pankráció színpadiasságával teszi ironikussá, a maszkkal eltakart arcokhoz pedig a Kámaszútrából vett orgiamintákkal festett, színes kabátokat társított.

Barbara kollekciója felkerült a Vogue Talent feltörekvő tervezőket összegyűjtő listájára is!

My designs and illustration always talks about a period of time and everything involve in it. It’s like having a 3D diary with you and you get to share it.The idea of this illustrations is based on the expiration of my papers. Papers that I have been using for studying in Florence for over 3 years, where I filled my portfolio. Unfortunately,  I can’t renew my papers….That lonely boy is me and it is time to go back home…. at least for now.”

Szöveg: Bea

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s