SundayTunes #24 – Grimes

Mint tudjátok, SundayTunes rovatunkban a zene és a divatfotó médiumainak párhuzamait kutatjuk – az aktuális részben egyik kedvenc előadónk, Grimes experimentális világába kalauzolunk el bennetek három dal/klip erejéig. 

A ’88-as születésű kanadai hölgyre mindent lehet mondani, csak azt nem, hogy szürke egyéniség lenne; producerként, vizuális művészként, énekesnőként, dalszövegíróként és videoklip rendezőként is megállja a helyét, zenei stílusa pedig leginkább az electro-R&B, a szintipop és witch house környékén mozog. Álomvilágba ringató, majd dramatikusságával kijózanító, izgalmasan eklektikus zenéjét így írta körül a Tastemakers Magazine-nak: ,,alien love-child of Aphex Twin and ABBA”. Kellemes alámerülést!

Vanessa

A 2011-es Vanessa című dal klipjét teljes egészében az énekesnő rendezte, elmondása szerint azért, mert elégedetlen volt a Crystal Ball videójával. Kellően Grimes-os lett a végeredmény, az egyszer tuti; merengősen lucid, kislányosan bájos, és hát persze felsejlik benne az énekesnő minden mozzanatában posztmodern művészete is. A Vanessához választott képet Markus Lambert lőtte, a smink pedig Dorita Nissen munkája.

cb4dcc38fb13123103ba46cdaa1c1973

Oblivion

A 2012-es Oblivion Grimes egyik legsikeresebb dala, több alternatív charton szerepelt kiemelkedő helyen. A számhoz készült videót az énekesnő és Emily Kai Bock kliprendező álmodta meg. A helyszín Montreal, az Olympic Stadion, valamint a McGill Egyetem Molson Stadionja, ahol épp football meccsek és motocross versenyek zajlanak. A közeg tehát szinte haraphatóan maszkulin; Grimes ennek kapcsán hozzátette: ,,art gives me an outlet where I can be aggressive in a world where I usually can’t be, and part of it was asserting this abstract female power in these male-dominated arenas—the video is somewhat about objectifying men. Not in a disrespectful way, though…”

A szerzeményhez választott képet Viviane Sassen készítette a Carvennek.

nimue-smit-by-viviane-sassen-carven-spring-summer-2012-3

Genesis

A szintén saját rendezésű és szintén 2012-ben debütált Genesis című számhoz készült klipet Los Angelesben vették fel a rapperként és sztriptíztáncosként ismertté vált Brooke Candyvel, akit Grimes egy velejéig kortárs múzsaként aposztrofált. Cadillac, albínó piton, sivatag, egy adag törzsi hangulat és játék a katolikus képekkel – a Genesis-t egyébként az énekesnő egyik kedvenc festőjének, Hieronymus Bosch-nak az egyik műve ihlette. Bosch festményeinek fő témája az emberi bűnök, gyengeségek bemutatása és ostorozása. A festő arra használta a démonok, félig emberi, félig állati alakok és gépek képeit, hogy félelmet és zavart idézzen elő, s az emberi gonoszságot ábrázolja. Mostmár mindent értünk.

A számhoz kapcsolódó képen Charlotte Free rokkol a No. Magazine cover stroyjához.

8c30c3ed87455663b194082d68c28f0e

Folytatjuk!

Összeállította: Ivett

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s