Indul a nemzetközi divatparádé, avagy hello 2016 tavasz-nyár!

Végre elstartolt a nagy nemzetközi divathét sorozat, mi pedig a NYFW indulásával egy időben odatapadtunk a képernyőre, és igyekeztünk a lehető leglelkiismeretesebben végigkövetni a show-kat. A lelkesedés azonban hamar csökkent, ugyanis a legjelentősebb divathét első néhány napja gyakorlatilag semmi izgalmat nem tartogatott – kijelenthetem, hogy kissé csalódtunk. De megérte nyitva tartani a szemünket, ugyanis – talán nem a legnevesebb brandek bemutatói kapcsán, és sajnos csak elvétve – találtunk néhány egészen különleges és innovatív megoldást, illetve kollekciót.

Vera Wang neve az évek során összefonódott az igényes esküvői ruhákkal és a maximálisan letisztult, kissé már túlságosan is fancy darabokkal. Éppen ezért volt számomra meglepetés a brand legújabb RTW kollekciója, ami fekete-fehér minimalizmusa ellenére is kellőképpen rebellis, de ezzel párhuzamosan szeretnivalóan szofisztikált is volt. A kollekció alapját a változatos formavilágú mellények, a merész szabású, fehér blúzok, a szigorú, merev sziluettek, illetve a különböző szőrös és flitteres ruhaapplikációk adták.

Az egész show-n érezhető magasztos feeling ellenére a kreációkat akár egy kifinomultabb street style vonal alapdarabjaiként is el tudnám képzelni.

A Givenchy szintén a B&W színpalettájával lopta be magát a szívembe, noha minimalizmusról ezen kollekció kapcsán szó sincs. Fodrok, csillogás, tollak, véletlenszerű sziluettek és enyhe túldíszítettség jellemzi a felvonultatott darabokat.

Az aszimmetrikus vonalak és az anyagok gazdag rétegződése lezser, nemtörődöm hatást kelt, a minták aprólékos kidolgozottsága azonban éppen ennek az ellenkezőjéről tesz tanúbizonyságot. A különleges hegyes orrú, fűzős cipők és az egyes modellek által viselt gyönyörűen kidolgozott „maszkok” alulról és felülről is megkoronázzák az összeállításokat.

Az űrhajós és a tengerész szettek szerelemgyerekét mutatta be nekünk Nicholas K a NYFW-en – avagy azt, hogy hogyan néznénk ki, ha a nylon poncsókat és kapucnis maxi dresszeket kötelekkel és karabínerekkel biztosítanánk. A kollekciót egyébként a ,,szabadesés” érzése ihlette, amely koncepció nem csak az anyagok kapcsán, de a darabok lengeségében és szellősségében is visszaköszön.

A kollekción érezhető egyfajta futurisztikus hatás is, főleg a természetellenes anyaghasználatnak, illetve a fényes fehér és metálos árnyalatoknak köszönhetően; a szandálok, a karvértet idéző kiegészítők és a barnás, velúr anyagok azonban a múltba repítenek vissza. Ha nagyon ráhangolódunk a show-ra, egyik lookról a másikra egy teljesen más időben találhatjuk magunkat – én legalábbis valahogy így éreztem. De a változatosság gyönyörködtet, és ez most is igaz, hiszen számomra a NYFW fénypontjává avanzsált ez bemutató.

A Threeasfour már a kifutó kísérteties félhomályával és a falakra vetített titokzatos, impresszív világgal is megalapozta a show hangulatát – ehhez adódott hozzá egy egyedi és újszerű kollekció – majd a runway életre kelt. A bemutatót egy 3D printes dressz nyitotta, ami egyébként a kollekció legkülönlegesebb és legtökéletesebben megkreált darabja is volt.

A fehér és gyöngyház hatású darabok, a hullám motívum többszöri megjelenítése, valamint a különböző ásványok díszítőelemként való alkalmazása természetközeli inspirációra engednek következtetni.

Az ADEAM japán brand mögött Hanako Maeda fiatal designer áll, aki távol-keleti gyökereit hátrahagyva ötéves korától már New York-i állampolgárként ismerkedett meg a nyugati kultúra szemléletével. Az ADEAM kezdete 2011-re nyúlik vissza, ebben az évben debütált egy kapszula kollekcióval, majd két év elteltével már a New York Fashion Week-en mutatta be őszi darabjait a divatvilág krémjének.

A tavaszi-nyári ADEAM-kollekcióban keveredik a tradíció az innovációval, szem előtt tartva a ,,fusoku no bi” (szépség a tökéletlenben) zen filozófia tanítását. Maeda szezonális darabjain egyfajta szimbiózist teremtett az ősi japán szabászati hagyomány és a modern, urbánus New York szofisztikált hangulata között. 

Az Edo korabeli japán kimonók origamiszerűen hajtogatott bonyolult struktúrájába rejtve gondolta újra a shibori festési technikával készült textilnyomatokat, melyeket egy játékosan komplex, mégis finoman áradó sziluettek során láthattunk viszont. 

A távol-keleti kultúrkörnél maradva Lie Sang Bong koreai tervező pitypang erdővé varázsolt tavaszi látomásában a kék szín dominanciája jutott érvényre. A mester inspirációs mood boardját mutatva a kék színt mint szuggesztív, múltidéző hangulatfestőt jellemzi.

A New Yorkban felvonultatott LIE SANGBONG darabokon a kék és a fehér színek letisztultsága harmonizál egymással, melyeket a designer a kaleidoszkópszerűen áttört, geometrikus mintákkal tett különlegesebbé. A kulcsdarabok között klasszikus ingruhák, kabátok és layerekből formált architekturális szabásvonalak szerepeltek. Az áttetsző fényes anyagok csillogása, a hullámvonalakat idéző vágatok az aszimmetrikus megoldásokkal kiegészülve a víz felszíni szerkezetére emlékeztetnek .

A torontói Tanya Taylor még egészen friss figura a New York-i divatszcénában, habár a felső kategóriás celebek közül Michelle Obama, Taylor Swift vagy éppen Beyonce Knowles is voksolt már a tervező mellett egy-egy utcai szettel.

Tanya Taylor RTW bemutatóján is hozta a rá jellemző fiatalos, dinamikus energiát. A feminin formákat a vibráló, élénk színek optimizmusával tette érdekesebbé. A hideg tónusú, sűrű csíkozású mintavariánsokat vegyítette a virág motívumok üdeségével, amik így egy progresszív, lendületes tavaszi benyomássá álltak össze, megbolygatva kicsit a New York-i Fashion Week szokatlanul egyhangúra sikerült prezentációit.

Képek: vogue.com
Szöveg: Alexandra és Bea

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s