Egy fuvallatnyi tél Londonból – F/W 2016

A New York-i fashion show-k sorozata után azt hittük, hogy ez a szezon halálra van ítélve. Ezután következett azonban a londoni esemény, melynek sikerült felkavarnia a divathónap addig állóvízszerű jellegét. Mutatjuk is, hogy mely tervezők töltötték be a NYFW által hátrahagyott űrt!

A Burberry nem nagyon tudna olyan hibát elkövetni, melynek következményeként megvonnánk tőle bérelt helyét divathetes összefoglalónkban. Éppen ezért nem maradhatott ki most sem, annak ellenére, hogy láttunk már tőlük sokkal megragadóbb anyagokat is. Azért félreértés ne essék, ezt is imádtuk!

A férfi kollekció prezentálásának visszaidézéseként jelen volt a Bowie-inspiráció, mely mind az egyes ruhák stílusában, mind a glitteres make-upokban és tépett frizurákban felfedezhető volt. A ruhák emellett általánosságban a ’70-es évek glamrock korszakának badass csillogását idézték elénk egy nagy adag bohém attitűddel fűszerezve. A kollekcióban egyszerre volt jelen a katonás, férfias jelleg és a kislányos romantika, mely tovább fokozta az anyagon végigfutó eklektikát.

A tervező saját bevallása szerint a patchwork módszeréhez hasonlóan illesztette össze azt a rengeteg inspirációt, ami a kollekciót életre hívta, és amit helyenként kicsit már soknak is találtunk.

Sarah Burton a legújabb Alexander McQueen-kollekció álomvilágával és szürrealista impresszióival a ready-to-weart (kis túlzással) a haute couture szintjére emelte. A ruhák inspirációját az alvajárás, az álom és a valóság közötti határok elmosódása adta.

A lookok eleinte egészen „a földön jártak”, majd fokozatosan adagolva invitáltak minket be a Burton által megálmodott szürreális fantáziavilágba. Az aprólékos kidolgozottság, a kézzel hímzett minták és a változatos anyaghasználat szintén kiemelte a kollekciót a többi közül.

Összefoglalva? Igazán hálásak vagyunk, hogy tanúi lehettünk Sarah Burton egyedülálló és – ezt már bátran kijelenthetjük – kiteljesedett, tökéletesített McQueen-víziójának.

McQueen8

A Topshop ezúttal nem merészkedett a komfortzónáján kívülre, azon belül azonban egy emlékezetes kollekciót sikerült összehozniuk, melyben olyan örök kedvenceket kombináltak és értelmeztek újra, mint a szőrmekabát, a transzparens selyemdarabok, a fekete-fehér „ünneplő” szettek, a pepita- és az állatminta vagy a khaki szín. A változatos kollekció továbbgondolt klasszikusai tökéletesen megmagyarázzák és körbejárják a ready-to-wear fogalmát.

A francia elegancia – mint inspirációs elem – egyértelműen felbukkan, már csak a hajviseleteket illetően is, azonban ha jól figyelünk, a brit kultúra és történelem egy-egy pillanata is felvillanni látszik egyes lookokban.

Gareth Pugh show-ján a „férfifaló” kifejezés új, egészen direkt jelentést kapott, mikor a modellek Hannibal Lecter-féle maszkokban vonultak a kifutón. Maga a kollekció is tükrözte a Hannibal inspirálta “elegáns, de veszélyes” kettősséget. A végtelenül kifinomult darabokhoz vad rúzsok, a szigorú tekinteteket sejtelmesen elrejtő napszemüvegek és retró frizurák párosultak.

Egyes darabok fekete és nude árnyalatokban tűntek fel, helyenként azonban az erőteljes, energiával teli királykék, csillagokkal dekorált anyag rengette meg a kifutót. A merev sziluettek és a szabásvonalak szigorúsága a klasszikus „girl power” koncepció helyett a női függetlenséget és erőt jelenítette meg.

A show „sztárfellépője” Marie-Agnès Gillot, a párizsi opera balerinája volt, aki maga is megtestesíti az erős, független nő ideáját.

gareth pugh7

Mary Katrantzou megszokott színpompás, szinte pszichedelikus darabjai ismét rengeteg látnivalóval szolgáltak, és szinte alig győztük befogadni a rengeteg apró részletet, melyeket a kollekcióban felfedezhettünk. Az inspirációs forrás maga az ’50-es évek Amerikájának western stílusa és kiskorunk „dressing up” játékának felidézése volt, mely egyúttal a vad anyag- és színkavalkádot, illetve a különleges mintázatokat is látványosan körülírja.

A tervező azt is bebizonyítja, hogy a kockás mind a pöttyök, mind pedig az egyéb különleges minták mellett is remekül megfér, még ha nem is teljesen hétköznapi párosításokról van szó.

Szöveg: Alexandra
Képek: style.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s