Az AW17-es divathónap legrebellisebb bemutatói #1

Girlpower, politikai statementek, történelmi utalások, lázadás és újító szellem – összeszedtük az AW17-es divathónap legizgalmasabb és persze legrebellisebb kollekcióit, amelyek leginkább az önirónia, a divat társadalmi szerepvállalása, valamint művészi meghatározottsága mentén formálódtak. 

GUCCI

Ahogy azt egy korábbi cikkünkben is megírtuk, Alessandro Michele ismét egy sokoldalú, excentrikus és vibráló kollekciót tárt elénk. A női és férfi darabokat is felvonultató show révén mintha egy őrült időutazást láttunk volna egy imaginárius édenkertbe, ahol egy nyitott, optimista és talán kicsit utópisztikus világ bontakozik ki a kortárs popkultúrát, science fictiont, a tradicionális itáliai habitust és a kultúraközi játszmákat mixelve.

COMME DES GARÇONS

Rei Kawakubo-t – elmondása szerint – soha nem érdekelte a divat, egyetlen dolog vitte előre az utóbbi több mint 40 évben: az, hogy olyan ruhakreációkat hívjon életre, melyeket azelőtt senki. Nos, 2017-es őszi-téli kollekciója is minden ízében kitűnt a többi közül. Dekonstruktív nő-archetípusaival, szoborszerű poszt-fashion megnyilvánulásaival és kritikaélű testnarratíváival, paradoxonaival ismét a rideg valóság és a művészi fantázia tengelypontjára illesztett bennünket.

UNDERCOVER

Mindig is izgatott bennünket a divatbemutatók performatív hatása és intermediális, összművészeti jellege. Az Undercover 2017-es őszi-téli bemutatójával azonban új szintre helyezte az úgynevezett „divatdráma” fogalmát; a show félig egy színpadi előadásként, félig bemutatóként zajlott. India Menuez és Alexandra Marzella egy rebellis, merész, viselettörténeti és popkult utalásokkal tűzdelt tündérmesével highlightolta, hogy mit jelent számára a viselhető rafinéria.

VIVIENNE WESTWOOD

Nehéz pár sorban reflektálni arra, hogy mi zajlott és úgy általában mi zajlik Vivienne Westwood bemutatóin, de próbáljuk meg! A punk keresztanyjaként emlegetett tervezőnő – akinek sikerült elérnie, hogy ne csak markáns alkotásaival kerüljön a világfigyelem központjába, hanem ökoaktivizmusa révén is – a korábbi, Pirates és Buffalo Girls névre keresztelt kollekcióinak szellemében álmodta meg AW17-es öltözéksorozatát. A merész és sokfókuszú kreációk, izgalmas minták és szabásvonalak rengetegéből kitűntek a Get A Life című művéből ismert gondolatokból, úgy mint „I.O.U”, „ANTI-PEOPLE” vagy „DON’T GET KILLED”. Ha létezik rebellis high fashion, akkor ez lesz az.

ALEXANDER MCQUEEN

A boszorkányok mint a gonosz szolgálói vagy a Sátán szeretői voltak nyilvántartva a középkorban – babonájuk a 15. századra tömeges üldözéssé fajult, és a máglyákon ezrével égtek el e természetfeletti képességekkel felruházott „démoni” lények. Mára az egyik legelterjedtebb szimbólumok az ezoterikus világban és a popkultúra is átvette herstoryjukat, illetve sokszor a női erő jelképeként is megjelennek. A Sarah Burton brilliáns elméje nyomán megszületett AW17-es Alexander McQueen kollekció a female paganism jegyében fogant és a közösség szellemének fontosságát fémjelezte. A kollekció a boszorkánymítoszból indult ki, ennélfogva egy sötét alaptónusú öltözéksorozat vonult a kifutóra, a sokoldalú anyaghasználat mellett pedig piedesztálra került a hímzés újrafelfedezett technikája, illetve a természetmotívumok dominanciája.

Szöveg: Ivett

Published by

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s